top of page

Manisa’da CBÜ Hastanesi'nde öğretim görevlisinin asistan hekimlere yönelik şiddetine sendikalardan tepki

SES ve Hekim Birliği Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hastanesi'nde bir öğretim görevlisinin asistan hekimlere yönelik küfür, hakaret ve tehditlerle şiddet uygulamasına tepki göstererek idari ve hukuki süreci de takip edeceklerini vurguladı.


Fotoğraf: Evrensel
Fotoğraf: Evrensel

Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) ve Hekim Birliği Sendikası, Manisa Celal Bayar Üniversitesi hastanesinin önünde düzenlediği basın açıklamasında Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı’nda görevli bir öğretim görevlisinin asistan hekimlere küfür, hakaret ve tehditlerle sistematik şiddet uygulamasına tepki gösterdi.


Hekim Birliği Sendikası adına genel merkez yöneticisi Sedat Özbay: “Akademi, küfür ve tehdit barınağı değildir!” diyerek Asistan hekimlere uygulanan şiddeti aktardı: “İlgili anabilim dalında görevli bir öğretim üyesi; kendi özel muayenehanesinden yönlendirdiği hastasına ‘ayrıcalıklı tutum’ gösterilmediği gerekçesiyle, aralarında gebe bir meslektaşımızın da bulunduğu dört asistan hekimimize karşı galiz küfürler, hakaretler ve mafyavari tehditlerle dolu bir süreç başlatmıştır.”


Hekim Birliği Sendikası’nın açıklamasında ayrıca, asistan hekimlerin odaya kapatılarak telefonlarına el konulduğu ve “Seni bıçaklarım, öldürürüm” gibi tehditlere de başvurulduğu belirtildi.


Hekim Birliği Sendikası, şiddet uygulayan öğretim görevlisine ve kamuoyuna şöyle seslendi:


• O üzerinizdeki beyaz önlük size sınırsız hakaret etme yetkisi vermez!


• Akademik unvanlar, genç meslektaşlarınızı ezme ve onları mülkünüz gibi kullanma hakkı tanımaz!


• Asistan hekim köle değildir! Sizin öfke kontrolü sorununuzun kum torbası hiç değildir!


Açıklamada Sedat Özbay, üniversite yönetimine soruşturmanın derinleştirilmesi için çağrıda bulundu ve kendilerinin de şiddet uygulayan öğretim görevlisine en ağır cezaların verilmesi için tüm hukuki süreçlere başvuracaklarını belirtti. Özbay, asistan hekimlerle dayanışma duygularını da ifade etti.


"Öğretim görevlisi çalışma alanından uzaklaştırılmalıdır"

SES Manisa Şube Başkanı Figen Pehlivan ise açıklamasına öğretim görevlisinin mesleğine ve unvanına yakışır davranışlar sergilemediğini ifade ederek başladı. Pehlivan, öğretim görevlisinin daha önce de böyle şiddet vakalarıyla tanındığını hatırlatarak, “2010-2011 yıllarında çalıştığı klinikteki asistan, hemşire pek çok sağlık çalışana hakaret, tehdit, mobbing uygulamıştır. Tutulan tutanaklar, dönemin İdari makamlarına verildiği halde herhangi bir işlem yapılmadığı gibi Hasan Yüksel’in talebiyle klinik sorumlusu da dâhil hemşirelerin yerleri değiştirilmiştir” dedi.


2012 yılında sendika tarafından öğretim görevlisinin yasal olmayan uygulamalara başvurduğu yönünde Celal Bayar Üniversitesi rektörlüğüne yaptıkları itirazlarının kabul olmadığını hatırlatan Pehlivan; “Hasan Yükselin mesai dışı ve hafta sonları hastanede yasal olmayan yöntemlerle muayene ve tedavi uygulamaları yaptığı belirtilerek, bunun araştırılması talep edilmiştir. Kamunun maddi ve teknik imkânları şahsın özel çıkarları için kullanılarak, kamu zararına neden olmuş, hastaların eşit sağlık hizmeti hakkını almaya engel olunmuştur” ifadelerini kullandı.


Geçtiğimiz günlerde asistanlara uygulanan şiddetin ise bu sürecin son halkası olduğunu ifade eden Pehlivan, yanıtsız bırakılan itirazların öğretim görevlisini cesaretlendirdiğini ve şiddetin dozunu arttırdığını ifade etti. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanunu gereği buradaki şiddet olayından kurum yöneticilerinin sorumlu olduğunu da hatırlatan Pehlivan; “Şu andan itibaren benzer bir şiddet olayının yaşanmaması, yapılacak idari soruşturmanın salahiyeti açısından bu öğretim görevlisinin çalışma alanından uzaklaştırılması kararı verilmelidir” dedi. Sağlık emekçileri için “Bizler bir ekibin parçasıyız, herhangi birimize yapılacak haksızlığın karşısında olduk, olmaya da devam edeceğiz” diyen Pehlivan, idari ve hukuki süreci de takip edeceklerini vurguladı.


Burada söz alan Manisa Tabip Odası başkanı Hasan Semih Bilgin ise yaşananların deontoloji ilkelerine uygun olmadığını hatırlattı ve şiddete maruz kalan sağlık emekçileriyle dayanışma duygularını ifade etti.


(Evrensel)

 
 
 

Yorumlar


bottom of page