Salihli'de maden işçilerine destek: "Tüm alacaklar bu hafta tek seferde ödensin"
- manisaisciduragi
- 28 Nis
- 1 dakikada okunur
Salihli Emek ve Demokrasi Platformu bileşenleri, Naturel Pastanesi önünde bir araya gelerek Doruk Madencilik işçilerinin maaş ve kıdem tazminatı taleplerini dile getiren basın açıklaması gerçekleştirdi.

Salihli Emek ve Demokrasi Platformu adına Salihli Eğitim Sen temsilcisi Kahraman Karataş Doruk Madencilik işçilerinin mücadele sürecini şöyle aktardı: “Geçtiğimiz Cuma günü Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan "36 milyon TL ödendi" açıklaması ve verilen "haftaya tamamlanacak" sözleri, Bağımsız Maden-İş Sendikası tarafından da belirtildiği üzere işçileri tatmin etmekten uzaktır. Parça parça yapılan ve belirsiz takvimlere bağlanan bu ödemeler, işçinin alın terinin karşılığı değil; direnişi kırma çabasıdır.”
Açıklamada bakanlığın tutumuna ve işverene de tepki gösterildi: "Sermayenin ve Bakanlığın oyalama taktiklerine karnımız tok!" dendi.
Platform adına Kahraman Karataş: “Doruk Maden işçisi zafer kazanana kadar omuz omuza yürümeye devam edeceğiz. Madencinin feneri sönerse tüm Türkiye karanlığa gömülür.” vurgusunu yaptı.
Ne Olmuştu?
Aylardır ücretleri ödenmeyen ve kıdem tazminatlarından yoksun kalan Yıldızlar SSS Holding bünyesindeki Doruk Madencilik işçileri, Eskişehir Mihalıççık'tan Ankara'ya yürüyüş ve açlık greviyle haklarını arıyor. Sadece geçtiğimiz hafta 110 kişi gözaltına alındı.
Manisa İşçi Durağı
