Soma 301 Madenci ailelerinden santral işçilerine destek ziyareti
- manisaisciduragi

- 1 Mar
- 1 dakikada okunur
Soma Termik Santrali işçileri santralin kademeli olarak kapatılmasına karşı başlatılan eylemlerine devam ediyor. İşçilerin eylemleri, ücretsiz izne çıkarılan 87 işçinin yeniden iş başı yapması talebini de içeriyor.

Termik santral önündeki nöbetine devam eden işçilere 301 Madenci Aileleri Derneği destek ziyaretinde bulundu. Destek ziyaretinde 301 Madenci Aileleri Derneği adına söz alan Dernek Başkanı İsmail Çolak, bugün yaşananların yıllardır uygulanan politikaların sonucu olduğunu vurguladı ve 2014 yılındaki katliamı hatırlatarak; “O gün bir işçi katliamı yaşandı, bugün ise işçi kıyımı yaşanıyor” dedi.

Soma halkının yaşananlara tepkili olduğunu belirten Çolak, şöyle konuştu: “Adeta Soma’yı haritadan silmeye çalışıyorlar. Bacalara filtre takılmıyor; insanlar zehirli gaz soluyor, kanser ediliyor. Oysa kamudan devredilirken yapılan sözleşmelerde filtre takma zorunluluğu vardı. Ancak iktidara yakın sermaye grupları bu yükümlülükleri yerine getirmiyor, görmezden geliyor. Milyonlarca lira teşvik alıyorlar ama ne bakım yapıyorlar ne de gerekli önlemleri alıyorlar. İşletmelere tek bir çivi dahi çakmıyorlar”
(Manisa İşçi Durağı)




Yorumlar